Köpvillkor för privatkunder
Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms och i svenska kronor. Du ser det totala beloppet att betala i kassan. Vi skickar inom Sverige, Frakt Pris för närvarande 58 kr. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna.
För att handla via webbutiken måste du ha fyllt 18 år, i annat fall måste du ha målsmans tillstånd för att kunna beställa från oss.
Betalning genomförs med kort eller PayPal.
Vid betalning via kort tar vi aldrig del av ditt kortnummer utan det sköts på säkrast möjliga sätt för dig som kund via kortföretagen.
Leverans/leveranstid
Om dina beställda varor finns i lager skickas de från oss så fort som möjligt efter placerad order. Normal leveranstid inom Sverige är 2-4 arbetsdagar efter att vi skickat från vårt lager. Behöver du snabb orderhantering meddela oss det. Under kampanjperioder reserverar vi oss för längre leveranstider. Finns inte varan i lager återkommer vi till dig med en uppskattad leveranstid via e-mail. Vi reserverar oss för slutförsäljning av en vara.
Kontakta oss gärna om du har lagt en beställning och inte fått information om leveransen inom 5 arbetsdagar.
Harmoni & Skum ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Harmoni & Skum inte kunnat råda över såsom exempelvis krig, naturkatastrof, strömavbrott, tekniska problem, brand, strejk, ändrade myndighetsbestämmelser, sjukdom eller liknande. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Harmoni & Skum dig dels i början dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Föreligger en befriande omständighet längre än två månader har både du och Harmoni & Skum rätt att häva köpet med omedelbar verkan.
Outlöst paket
För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket om 200 kr för att täcka våra kostnader hos Postnord samt våra egna administrationskostnader.
Sändningar med Postnord ligger endast kvar 6 dagar på utlämningsstället. Därefter går de i retur. Har du ej hämtat din vara inom 6 dagar blir du betalningsskyldig för returfrakten.
Ångerrätt och returrätt
Du som kund har full returrätt på beställda varor inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Vi kan endast ta emot returer som är skickade till vår leveransadress. Vid byte eller återbetalning måste du alltid kontakta kundservice. Efter kontakten med oss får du en returfraktsedel.
Skicka tillbaka varan i samma emballage som den mottagits i. Du betalar själv returportot. Returen godkännes först efter det att produkten har kontrollerats och inspekterats av vår personal. Därefter betalas pengarna tillbaka minus beloppet för returfrakten. Om du istället vill ha en annan vara beställer du den direkt från hemsidan.
Följande villkor måste uppfyllas för att ångerrätten/returrätten ska gälla. Varan skall vara oanvänd, i helt skick samt i obruten förpackning. Öppnade eller använda smink-, hudvårds- och hygienprodukter återtas inte av hygieniska skäl. På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd och fräsch produkt.
Vi förbehåller oss rätten att neka retur av specialorder eller icke standardsortiment. Vid köp av en produkt som är specialtillverkad eller på annat sätt fått en tydlig personlig prägel gäller inte ångerrätten.
Reklamationer
Vid reklamation måste du kontakta vår kundservice innan varan returneras.
För att vi ska kunna ersätta en reklamation måste minst halva innehållet vara kvar, samt att du reklamerar inom 14 dagar efter det du mottagit varan. För övrigt kan en produkt endast reklameras vid tillverknings/fabrikationsfel.
Du betalar själv kostnaden för retur till oss.
Har fel vara skickats står vi naturligtvis för returfrakten.
Så fort personalen har analyserat varan och konstaterat felet återbetalas pengarna för returportot samt en ny felfri produkt skickas fraktfritt enligt önskemål.
Är försändelsen skadad så är det distributören av paketet/brevet som ska kontaktas.
Vi tillämpar konsumentköplagen vid hantering av reklamationer.